About Me

My photo
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee seluruh Malaysia Perlukan maklumat lanjut? Dapatkan khidmat konsultansi PERCUMA dengan sms/whatsapp saya di talian 0168369414 atau emel mey.pulse@yahoo.com

I caught this as interesting..

Wednesday, March 17, 2010

Lasagne for this weekend..


tiba2 teringat lasagne noodle yg ada drumah.. lama sda aku bli tu.. last year rasanya.. blum lg tebuat2.. sooo this weekend i'm planning to make tuna lasagne with white sauce for my family.. insyaAllah..
:D
dengan ini aku bermurah hati berkongsi resipi simple lasagne versi aku ... budget, simple n instant.. mudah bg isteri bekerja spt aku yg kesuntukan masa.. (kunun padahal pemalas)
1. Lasagne noodle -
bli dlm kotak.. ikut panduan d kotak samada perlu di celur atau tidak.
2. Gravy -
White sauce gravy yg dijual dipasaran -prego, dolmio etc
button mushroom di slice atau potong kiub
green pepper potong kiub
bawang besar hiris halus
= semua bahan gaul rata
bg yang rajin ble prepare white sauce sendiri, ni resipi aku (ketika rajin dolu2) :
2 sudu mkn margarine
3 sudu mkn tepung
3 sudu teh pati ayam
1 1/2 cawan air panas
1 cawan susu
pepper /salt
3. cheese -
mozarella -parut


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails