About Me

My photo
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee seluruh Malaysia Perlukan maklumat lanjut? Dapatkan khidmat konsultansi PERCUMA dengan sms/whatsapp saya di talian 0168369414 atau emel mey.pulse@yahoo.com

I caught this as interesting..

Thursday, June 3, 2010

Labuan Si Pulau Mutiara Day 1


Lama sda rasanya aku x update blog... byk sda trip aku pergi aku x msukkan di sini.. setelah blog walking d blog org pasal vacae2 ne aku bersemangat plak mo update blog.. syok blog si aireen ne.. kbtulan nama aireen tu termasuk dlm list nama daughter yg mmg sda lama d senaraikan.. hehehhe ( berangan.. )

Memandangkan Sabah cuti pesta menuai selama 2 hari.. kbetulan pula wesak day hari jumaat n kaamatan jatuh pada hari ahad dan isnin (continue pulak selasa-replace ahad) so panjang la pulak public holiday kali ne.. 5 hari ooo... so family in law aku plan mo p Labuan, sambil jalan2 sambil visit adik ibu mertuaku yg menetap di sana.. Aku pulak this is not my first time la.. ada few times jugak aku p Labuan. Dulu hubby study d sana n keja pun d sana so ada beberapa kali aku berulang kesana tambahan lagi bestfren ku c zam keja n tinggal d sana suda hampir 7 tahun.. so ada la tempat stay..

29/05/2010 Sabtu
ok d mulakan crita kami bertolak jam 7.30pagi dari rumahku d putatan. actually aku n hubby x bawa kereta. kami tumpang kereta abg alul tp hubby ku yg drive memandangkan abgalau x familiar jln ke menumbok. perjalanan dari putatan ke menumbok mengambil masa 2 1/2 jam tp memandangkan jalan smooth n xda q so kami sampai awal dalam jam 9.15. sampai d menumbok kami terus cari parking bermalam utk keta abg alul.. (feri kereta yg dibeli cuma 3 = 1. kereta c tua 2. kereta abg samsul 3. kereta abgwan. X sangka abang alul pun mo join this trip so tiket keretanya x tebeli awal). so kami dapat cari parking yg pada andaian kami agak selamat dgn kos RM5/night (tanpa bumbung) klu yg ada bumbung RM10/night( heheheh hotel for cars) jgn bayangkan kawasan lapang yg penuh dgn petak2 parking n ada jaga didepan pintu mcm parking2 lot d shopping mall k cause that is totally wrong. parkingnya cuma kawasan halaman rumah orang.. pandai dorang memanfaatkan halaman rumah yg luas at least ada jugak income.. Eh lupa pulak... kos untuk feri kereta bagi 4wD/ MPV pulang balik dalam RM116+-

after park kereta kami berjalan kaki menuju ke gerai2 yg berdekatan.. niat hati mo menjamah makanan memandangkan x sempat bfast dr rumah.. tp memikirkan tiket passanger lum beli so aku n hubby volunteer p bli tiket.. skali mo p bli q punya la panjang.. then rupa2nya kna sertakan pulak ic penumpang.. aku kuar dr q n suruh hubby kumpul ic n nama budak2 utk beli tiket.. punya la lama aku menunggu.. sudah la panas.. ramai org lagi.. akhirnya hubby dtg bawa 13ic dewasa + ic ku so 14 dewasa n 12 nama budak2. Total semua 26orang.. aku pun beli la tiket.. Tiket Dewasa & Kanak2 sama harga RM5/org. at d time aku abis beli tiket kereta yg q pun d suru masuk feri.. skali kna tahan lagi.. kami blum byr jeti tax.. ayooooo.. belari lagi aku n hubby p kaunter jeti bayar tax utk semua passanger.. RM1.50/orang.

Q kedua kali setelah dapat semua ic dewasa n list nama budak2 RM5/person

Kaunter Bayaran Jetty Tax Menumbok Rm1.50/person


Feri Wawasan Perdana Menumbok-labuan


sampai dalam feri kami naik atas ke tempat duduk passanger.(Feri kereta & Penumpang ne ada 3 tingkat 1st floor utk kereta, 2nd floor seat utk penumpang n atas skali kawasan lapang utk org bersantai n viewing).. alahai ramainya org tempat duduk pun very limited.. nasib baik ada tempat duduk. Aircond pun mcm x mampu mo menampung haba di dalam tu so keadaan sedikit panas. so sebaik shaja feri bergerak kami beramai2 naik ke atas dek pelantar untuk melihat pemandangan.. not bad, rsanya selesa lagi d atas dgn keadaan yg lebih breezy dr d tempat duduk penumpang yang panas.. cuma msalahnya terik matahari so terpaksa cari tempat yg teduh skit..

anak-anak buah yg x pandai duduk diam d dalam feri..


atas dek sambil trip ala titanic.. diva kah??


sedar x sedar rupanya feri sekarang sda kna upgrade.. klu dlu perjalanan memakan masa 3 jam baru sampai ke labuan sekarang 1 jam lebih sahaja.. Waaa bgus la.. jimat masa skit.. ble rehat d apartment dulu sebelum memulakan destinasi..

Setelah kami berpijak di bumi Pulau Mutiara ini kami pun meneruskan perjalanan ke Beta Apartment yang terletak di bangunan Ujana Kewangan. Rate sungguh berpatutan.. Tempat penginapan yang sungguh selesa emmandangkan space yg sangat luas.. Kami ambil Apartment 3 bilik.. setiap bilik ada toilet sendiri. 1 toilet extra berdekatan living room n 1 lagi toilet bdekatan dgn dapur.. so Totalnya ada 5 buah toilet, 3 bilik tidur, 1 kitchen yg lengkap dgn utensils, 1 living room yang sungguh luas, 1 dining room yg ada meja makan berkerusi 8... We are satisfied with the apartment condition.. Harga??? hehehheh memandangkan aku ne Govt Staff so pandai2 la menggunakan kemudahan yg diberikan.. Govt rate utk apartment ini RM292.10/night.. Published rate RM387.00.. siapa yang berminat ble la buat booking dari laman web INI

gambar dalam apartment??? sila lihat di Labuan Si Pulau Mutiara Day 2 ok..






2 comments:

  1. ya HARUS lah anda updated blog esp pasal jalan-jalan dan makan-makan...aku suka tu baca

    ReplyDelete
  2. hahahah insyaAllah ada masa aku update ma.. xda masa ne.. byk sda yg ketinggalan..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails