About Me

My photo
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee seluruh Malaysia Perlukan maklumat lanjut? Dapatkan khidmat konsultansi PERCUMA dengan sms/whatsapp saya di talian 0168369414 atau emel mey.pulse@yahoo.com

I caught this as interesting..

Friday, June 18, 2010

Makanan di kedai cina itu yummy!

Tengahari Mr hubby amik ajak aku kuar..
Jam 11.15 ku dah kuar dr opis..
(hehehehe jgn mara a boss.)
Mr hubby tanya "mo mkn d mna kita ne?"
Mr hubby jawab sendiri " Thien Thien la saja"
Hmmm mana2 la yg penting kenyang..


Thien Thien Restaurant Putatan is actually a branch of Thien2 di Bandar Kota Kinabalu. Seriously owner mmg cina, pekerja mix ada malay bertudung, tak bertudung, ada cina n ada local sabahan cthnya kadazan, dusun n others, but you don't have to be worried bab diorang dah ada Halal certificate long time before. Makanan di Thien2 ne mmg sgt sesuai dgn anak tekak ku yg tak berapa suka mkan yg tampau byk rempah, tampau byk santan n tampau byk minyak. Aku suka yg lite2 jer that's why la chinese food suits me the best.. hehehe..

Kdg aku heran ngn sesetengah orang melayu (muslim specifically). "Wei apsal ngko mkan sana, tu kedai cina wei, biarpun ada cop halal tp mn ngko tau dia tak bawak 'benda' tu masuk kedai dia. Lgpun diorang kan byk duit, cop halal tu sure diorang beli". Hmmm takpa takpa.. Bagi aku pilihan itu terletak pada tangan masing2. Klu ngko rasa was2 takperlah toksah lah p.. Tp tak usah la ckp dua tiga kali kat aku. Dah ngko tau aku yakin dan tak was2 langsung kan, dalam sebulan mau 2 3 kali p. Sekali lagi ku nyatakan disini, aku yakin n aku tak was2 sebab diorang dah ada certificate di kedua2 kedai samada di KK mahupun di Putatan, Certificate tu aku dah tengok dkat2 n ternyata yg sign tu adalah kawan bapak aku Pengarah JHEAINS yang aku kenal, aku pernah tanya pekerja dan dia ckp mmg halal, tak puas hati lagi aku tanya kat kawan keja kat DBKK yang buat ceking rate kebersihan, diorang pun mengakui kebersihan dan kehalalan nya n last aku contact JHEAINS. sah2 certificate original n bukan cap hayam pencen belakang rumah aku okey!!
(kedai cina yg ada pampang certificate halal ngko tak masuk tapi lunch/dinner kat otel or restoran seafood yg terang2 takder cop halal n terang2 jual arak ngko masuk pulak. hmmmm malas ku nak kesah!)


Laaa panjang berjela pulak mukadimah.. mulanya just nak crita lunch kat mana tp ter panjang pulak.. so abaikan jer lah yek...

Ne ku nak share mkanan kitorang tadi. Price makanan kat Thien2 ne sgt la affordable.. klu setakat mkanan tghari mgkin tak nampak sgt la.. nnt klu ku dinner kat sana n makan a'la carte ku buat entri psl thien2 lagi yek.. ok la.. da nak balik opis... dah la awal kuar.. nak sgaja balik lambat lagi???!!!... hmmm ok2... chowwww...

My Kon Lo Mee & Sup Ikan

Mihun sup Ikan Mr Hubby.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"Ibu cepat amik gambar ne. Mcm Otromen kan?"

2 comments:

  1. mihun sup ikan tu nampak sangat mengancam!!

    ReplyDelete
  2. Next time Azim dtg sabah ajak la abg bear ngn dr shah mkn kat Thien2.. sebelah jer ngn Hotel Pantai Inn bedekatan ngn Milimewa.. I suggest u mkn Butterprawn, Garoupa Thai sauce, sabah vege & daging blackpepper.. sure meleleh.. tgok la if this weekend i p mkn sana i buat entry k..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails